Felhasználási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

az áruház használata és szállítás

Üdvözöljük a Pearl Europe Kft. (PearlCosmetics) (továbbiakban: Eladó) által üzemeltetett weboldalon.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.pearlcosmetics.hu (www.pearlcosmetics.eu), (www.pearlcosmetics.us), (www.pearlwebshop.hu) weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azokat Eladó iktatja, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető.

A Honlap alap nyelve magyar. A felhasználók a felső menüsorban található nyelvválasztási ablak segítségével különböző idegen nyelveken is elérhetik a honlaptartalmakat, amelyet a GTranslate bővítmény fordít a Google fordító adatbázis segítségével. Az ezekben található fordítási hibákért illetve pontatlanságokért a Honlap üzemeltetője, Eladó felelősséget nem vállal.

Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1 Az Eladó

Cégnév / Név: Pearl Europe Külkereskedelmi Kft.

Székhely, levelezési cím: 2120. Dunakeszi, Eszék u. 5
Telefon: +36703919583 (Varga Mária)  E-mail: maria.varga@pearlcosmetics.eu
Adószám: 26321842-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-193190 (Főv.Bír.)
Bankszámlaszám: 10300002-10710184-49020010  (MKB  Bank Zrt)
Bejegyző bíróság:  Fővárosi Törvényszék mint Cégbíróság

Tárhely szolgáltató:
Dotroll Kft.
1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Telefon: +36 (1) 432-3232
E-mail: support@dotroll.com


2. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

2.1. Regisztráció

A Honlap tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül. A vásárlás regisztrációhoz nem kötött, de természetesen lehetőség van rá. A regisztráció nem keletkeztet vásárlási kötelezettséget.

Vásárló regisztrálni a Honlap felső menüjében megtalálható “REGISZTRÁCIÓ” menüpontra kattintást követően, a  regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a lap alján található „Regisztráció” gombra kattintást követően tud.  A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia az Eladó részére:
A „Kapcsolati adatok” menüpont alatt

•Email cím
•Jelszó

A számlázási címet és adatokat , konkrét vásárlás esetén elegendő megadni a “Pénztár” menüpont alatt, amikor a vásárlást véglegesítjük. Külön szállítási cím is itt adható meg. A regisztráció sikeréről az Eladó e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, melyben Vásárló egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat. A sikeres regisztrációt követően, Vásárló a Honlap felső menüjében található „Belépés (SIGN IN) ” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mailcím, jelszó) tud belépni a Honlapra.

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az mvarga@pearlcosmetics.eu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Eladó köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. Ha a Vásárló az adatai törlését követően mégis meggondolja magát, és ismételten regisztrálni kíván a Honlapon, akkor újra ki kell töltse a regisztrációra vonatkozó összes regisztrációs adatot.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Eladót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

A vásárlásra regisztráció nélkül is van mód (a 2.2 pontban leírtaknak megfelelően), de az elérhetőséghez, a  szállításhoz, számlakiállításhoz szükséges adatokat ebben az esetben is meg kell adni.

2.2. Megrendelés

Vásárló a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a Honlap webshop menüjében tud böngészni és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Vásárlónak lehetősége van a Honlapon a „Keresés” kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló által beírt feltételnek, akkor a rendszer azt megjeleníti.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról (pl. kiszerelés), a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

Vásárló a termékek alatt illetve mellett található “kosárba rakom” feliratú gombra kattintva tudja a kívánt terméket a virtuális kosarába helyezni, és a Vásárló a mennyiség mellett található nyilak segítségével vagy a mennyiség pontos beírásával megtudja adni a termék mennyiségét.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Vásárló a Honlap tetején lévő, a kosár ikonra, illetve a “kosár” feliratú menüpontra kattintva ellenőrizheti.

A „Kosár” felületen a Vásárló megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése összegét.

Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos beírásával a „Mennyiség” oszlopban, melyet a frissítés gombra kattintva(lila nyilak kör irányban) frissíthet.

A „pénztár” gombra kattintva a megjelenő felületen a Vásárló választhat, hogy

•amennyiben regisztrált felhasználója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „Regisztrált vásárló” mezőbe belépési adatait megadva, vagy
•az „Új vásárló” mezőben található “Regisztráció ” gombra kattintva regisztrál a Honlapon jelen ÁSZF 3.1. pontjában meghatározottak szerint vagy regisztráció nélkül vásárol.
•Regisztráció nélkül folytatja a vásárlást a „Vásárlás regisztráció nélkül” feliratra kattintva.

A Honlapon történő regisztráció előnye, hogy a Vásárló a Honlapon gyorsabban tudja leadni a megrendelését, azt könnyen nyomon tudja követni. Ha a Vásárló regisztrált korábban a Honlapon, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van az „Elfelejtett jelszó” feliratra kattintva új jelszót igényelni.

A vásárló a pénztár felületen választani tud a szállítási és fizetési módok közül. Az egyes menüpontok mellett található „Módosítás” gombra kattintva a Vásárló módosítani tudja adatait, fizetési- és szállítási módot. Az Alkalmazott fizetési módok: Utánvét (Cash on Delivery), fizetés készpénzben átvételkor a szállítást végző cég részére, illetve fizetés a PayPal rendszeren keresztül. A PayPal rendszeren keresztüli fizetéshez PayPal regisztrációra van szükség a PayPal rendszerében. A PayPal rendszerről további információval a “Mi is az a Paypal?” link ad további felvilágosítást, amely a PayPal logo mellett jobb oldalon található a pénztár oldali “Rendelés Tartalma” mezőben.
Szállítási mód futárszolgálattal egységes áron (flat rate).

Vásárlónak a „Pénztár” oldalon lehetősége van megrendeléséhez megjegyzést fűzni az erre biztosított “Jegyzet/megjegyzés a rendeléshez” felületen.

Fontos, hogy a rendelés elküldéséhez, a Vásárlónak a “Rendelés tartalma” mezőben található “Elolvastam és elfogadom a felhasználási és rendelési feltételeket” jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et (Felhasználási feltételek) és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Az itt elhelyezett link közvetlen elérést biztosít a kérdéses “Felhasználási feltételek és adatvédelem” oldal elérésére.

Az oldal alján található „Megrendelés Elküldése” gombra kattintást követően pedig, a Vásárló véglegesen elküldheti a megrendelését. Eladó a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen is értesíti a Vásárlót, ahol a Vásárló megrendelésének száma is megtalálható.
A rendelés feladása tehát a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A megrendelés sikeres leadásáról Eladó elektronikus értesítést is küld a Vásárló által a regisztrációkor megadott elektronikus levélcímre, jelezve a vásárlás sikeres megtörténtét illetve a vásárlás tartalmát, és költségeit.

2.3. Termékek ára

A Honlapon megjelenített termékek vételára bruttóban van feltüntetve. A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra kivéve, ha díszcsomagolást vagy díszdoboz opciót választunk a vásárláshoz, amennyiben ez az adott termék esetén rendelkezésre áll.
A termékek ára magyar forintban (Ft) vagy (HUF) kerül feltüntetésre magyar nyelvű menü használata esetén!
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját és esetleges utánvét beszedési költséget is, amennyiben házhoz szállítással illetve utánvétes fizetéssel rendelte meg Vásárló a terméket.

Amennyiben a rendszerben hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Eladó azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

2.4. Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

2.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az Eladó késedelem nélkül, de legfeljebb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Ha Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. E visszaigazoló e-mail Eladó részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Eladó és Vásárló között.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

2.6. Fizetés

Fizetés utánvétellel: A Honlapon megrendelt termék árát illetve a kiszállítás költségét (a visszaigazoló emailben található végösszeg) a Vásárló a futárnak készpénzben fizeti.

PayPal biztonságos és gyors online fizetés, a PayPal fizetési fiókja segítségével.
A Paypal rendszerről ismertető a “mi is az a PayPAL?” linkre kattintva tájékozódhatunk a pénztár oldalon, a megrendelés elküldése ablakban, illetve a Paypal hivatalos oldalán, az alábbi linken található: https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/home#Close

2.7. Számla 

Eladó a megrendelt termékek kiszállításakor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

2.8. Szállítási, átvételi módok

1. Személyes átvétel nem lehetséges.

2. A rendeléseket 48 órán belül feldolgozzuk és továbbítjuk a futárszolgálat által a soron következő munkanapon.

2.8.1. Szállítás

A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a GLS futárszolgálattal  történik a Vásárló által megadott címre. A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

Amennyiben a Vásárló a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.

A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor egy újabb, vagyis a 3. kiszállítást az Eladó csak akkor kísérli meg újból, ha a Vásárló a megrendelés ellenértékét átutalással Eladó részére kifizette és a vételár az Eladó számláján jóváírásra került.

Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Eladó díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Eladó felelősséget nem vállal!

2.8.2. A szállítást végző adatai és elérhetősége:

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
2351 Alsónémedi
GLS Európa u. 2.
Cégjegyzékszám: 13-09-111755
Adószám: 12369410-2-44
Közösségi adószám: HU12369410

Címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálat munkanapokon 7.00 – 20.00 érhető el.

Telefon: +36 1 802 0265
Mobil: +36 20 890-0660

info@gls-hungary.com

2.9. Szállítási költségek

A kiszállítás költsége 0-16000,- Ft (bruttó) rendelés esetén bruttó 1200,- Ft.
16.000.-Ft-ot meghaladó bruttó vásárlás esetén a kiszállítás bármely kiszállítási mód esetén ingyenes, Magyarország területén belül.
A szállítási költségek bruttóban értendőek, az ÁFA-t tartalmazzák.
Utánvétel esetén a díj a fentiekben feltüntetett szállítási költségeken túlmenően +400,-Ft bruttó beszedési díjjal egészül ki.

2.10. Szállítási határidő

A megrendelés kiszállításának határideje 3-5 munkanap a szállítási módtól függően.
Eladó – a Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
Az Eladó késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha

1. az Eladó a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
2. a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

3. Elállási jog

3.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken [link beillesztése] keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben az Eladó emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó 1. pontban megjelölt székhelyének címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költségek viselését. Eladó azonban nem vállalja át a visszajuttatás költségét a Fogyasztótól. Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az Eladó tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. kozmetikai termékek, smink, krémek, púder stb.).  Az ilyen termékek visszavétele az Eladótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

4. Szavatosság

4.1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított a termékek csomagolásán feltüntetett szavatossági határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A felhasználhatóság lejárati idején túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Vásárló kérhet kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.  Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.  Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

4.2. Termékszavatosság 

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.  Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.  Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

•a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
•a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
•a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

4.3. Jótállás

Az Eladó nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet hatálya alá tartozna.

4.4. Szavatossági igények érvényesítése

A Vásárló a szavatossági igényeit az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be az Eladó felé.

5. Jogérvényesítési lehetőségek

5.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel.
Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

5.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes Békéltet Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Eladó székhelye szerint illetékes Testület a Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

– Bírósági eljárás kezdeményezése.

6. Felhasználási feltételek

6.1. Felelősség

Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Eladó kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Eladó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Eladó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más Eladók oldalaira vezethetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Eladó nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Eladónak. Ha az Eladó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Eladó fenntartja a jogot a honlap tartamának előzetes bejelentés nélkül történő megváltoztatására, esetlegesen a termékárak megváltoztatására, az esetleges akciók megváltoztatására, időszakos érvényesítésére, beszüntetésére.

A honlap nyelvi fordítását a Gtranslate nyelvi modul végzi a mindenkori Google nyelvi adatbázisok használata segítségével. Eladó az esetlegesen előforduló fordítási nem megfelelőségekért felelősséget nem vállal.

6.2. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Eladó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Az Eladó fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.pearlcosmetics.hu a www.pearlcosmetics.eu  a www.pearlcosmetics.us és a www.pearlwebshop.hu domain nevekre, az ezekhez tartozó aldomainekre, az Eladó által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire, közösségi média megjelenítési felületeire, a PEARL és PearlCosmetics logó, a “Shine all Day” szlogen használatára, reprodukálására.
Tilos minden olyan tevékenység, amely az Eladó adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Eladó külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

7. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlap felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017. június 12.

Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el:  http://www.pearlcosmetics.hu/webshop/penztar/felhasznalasi-feltetelek/